Soru - Cevap sayfamızda cep telefonunuz ile ilgili aklınıza gelebilen tüm soruları sorun, uzmanlarımız sizin için cevaplasın. Daha hızlı destek alabilmek için 0(216) 364 48 58
75.3k kez görüntülendi
iphone 5s kategorisinde tarafından soruldu

Merhaba, iphone 5s kullanıyorum cep telefonumun touch id sini aktif etmeye çalıştığımda touch id ayarlaması tanımlanamıyor. Lütfen geri dönüp tekrar deneyin hatası çıkıyor karşıma. Parmak izi okuyucunun çalışması için ne yapabilirim bu sorun için parmak izi okuyucusu olan home tuşunun mu değişmesi gerekiyor. Ne kadar sürede değişimi yapılır konuyla ilgili bilgi verirseniz sevinirim.

tarafından yorumlandı

Merhaba,

Bendede benzer bir sorun var iphone 6S Plus telefonumu yaklasık 2-3 yıldır kullanıyorum uygulamalarda ufak sorunlar yaşadım takılmalar oluyordu güç düğmesi ve Home tuşuna aynı anda basıp restart attım bu işlemi de ilk veya daha önce en fazla bir defa yapmışımdır. telefon kendini tekrar başlattığında Touch ID etkinleştirilemiyor hatası aldım sonrasında touch id yuvası aşırı ısınmaya başladı, restart işleminden önce Touch ID çalışan ve bir gün boyunca şarj giden telefonum kullandığım takdirde 1-2 saatte kapanmaya başladı hatta telefonu aksam %100 şarjda Wi-Fi ve hücresel kapalıyken bırakıyorum sabah telefonum şarj bitip kapanıyor telefonu sıfırladım fakat sorunum düzelmedi. mayıs 2018 gibi Apple Zorlu Center gittim derdimi anlattım ancak kalıp cümleler kullanarak yaklasık 30 sn bir islem sonucu bana Touch ID değişmesi lazım bu işlemi de ekran komple değiştiriyorlarmış fiyatı 700 TL civarı bu gerçekleştirdiğim restart işlemi apple kendi sitesinde mevcut, bu işlemden sonra telefonum bozuldu fakat benden tamir için para isteniyor  ürünü sıfır teknosa aldım faturası mevcut telefonu kullanamıyorum suanda ne yapmam gerekiyor

tarafından yorumlandı
Merhaba Uğur bey, öncelikle yaşadığınız touc id ayarlaması tanımlanamıyor hatası garanti kapsamında ücretsiz onarımı yapılan bir arıza türüdür. Yaşadığınız bu sorunla ilgili olarak Apple size fatura tarihi itibariyle 2 yıl(24 Ay) garanti vermektedir. Dilerseniz bunu Apple'ın garanti sorgulama ekranından takip edebilirsiniz.

İphone telefonunuzda Hard reset sonrasında touc-id çalışmama sorunuyla ilgili olarak öncelikli müdahale yazılımsal kaynaklı olup, yaşadığınız ısınma ve şarj sorunlarıysa yine yazılımsal olabilmektedir. iTunnes programı üzeriden iPhone 6s Plus'a ait en yeni güncel sürümü indirip ardından yazılımı yeniden yüklemenizi önermekteyiz. Yaşadığınız bu sorun yazılım yüklemesi sonrası geçebilir fakat touch-id ile ilgili olarak Apple müşteri hizmetlerini arayın ve yalnızca touch id'nin hard reset öncesinde çalıştığını belirtin. Kendileri bilgisayarınıza Apple Care uygulaması üzerinden uzaktan bağlanacak ve gerekli sistem dosyalarını cihaza yüklemenize destek olacaktır.

Apple bu konuyla ilgili yeteri destek olamaz veya garanti süreci sebebiyle ciddi bir fiyat farkı çıkartırsa eğer servisimizde bu işlemle ilgili olarak Ücretsiz arıza tespiti sonrası tamir işlemi gerçekleştirebiliriz.

İphone touch id ayarlaması tanımlanamıyor hatasının çözümü ve yapabilecekleriniz diğer müdahalelerle ilgili detaylı bilgi için 0(216) 364 4858 ' i arayabilirsiniz.

2 Cevaplar

0 oy
tarafından cevaplandı
 
En İyi Cevap

Merhaba Saliha hanım,

iphone cihazınızda karşılaştığınız touch id sorunuyla son zamanlarda birçok kullanıcı karşılaşmaktadır. Touch id olarak ifade edilen home tuşunun arızası sonrası ortaya çıkan parmak izi okumama ve özelliğin açılışı ile ilgili bir sorun çıkmaktadır.

Darbe, sıvı teması veya home butonun değişmesi sonrasında ortaya çıkmakta olan bir arıza çeşididir. Bunun yanı sıra bu arıza yazılımsal olabilmektedir. Cihazınızın yazılımını sıfırladıktan sonra tekrar parmak okuyucu sensörünü çalıştırmayı deneyin.

Bu sorunun yazılım sürümünü değiştirmek dışında ne yazık ki teknik servisimizde tamir hizmeti verilmektedir. Eğer cihazınızı sıfırlayarak touch id sorununu çözemezseniz konuyla ilgili Apple Parmak okuyucu sensörle ilgili garanti kapsamında hizmet vermektedir.  Home butonu üzerinde bulunan touch id özelliği cihazı açabiliyor, otomatik ödeme yapabilir ve birçok şifreli alanda parmak iziyle giriş sırasında şifre istemiyor. Bu parçanın arızalanması sonrası cihazınızın touch id'si yani home tuşu değişse bile artık parmak izi okutamıyorsunuz. 

Apple yetkili servisinde cep telefonunuzun home butonunu yani touch id'nin olduğu kısmı değiştirerek bu sorunu çözebiliyormuş. Konuyla ilgili almış olduğunuz hata ekranı aşağıdaki gibidir.

tarafından yorumlandı
Aynı hata bendede var  ama benım telın garantısı bitti ucret olarak ne kadar alırlar bilgisi olan yardımcı olsun
tarafından yorumlandı
Merhaba Serhat bey, Apple faturalı cihazlar için bu işlemi ücretsiz olarak yapıyor. Fatura ile Apple'a başvurmanız durumunda ücretsiz yaptırabilirsiniz.

Ayrıca dilerseniz iCloud kırma işlemiyle ilgili size hizmet verebiliriz. Cihaz modeline göre fiyat farklılığı oluştuğundan dolayı model bildirmeniz durumunda size yardımcı olabiliriz.

Detaylı bilgi için : 0(216) 364 4858
tarafından yorumlandı
Selam bende İPhone 6 var parmak izi okumuyor ve cam çatlak yapıla bilir mi batarya durumu da iyi değil
tarafından yorumlandı
Merhaba Osman bey,

İphone 6 parmak okuyucusuyla ilgili herhangi bir parça değişimi yapılmadıysa touch id ile tanımlanamıyor hatası çözülebilir. Konuyla ilgili olarak iphone touch id arızasıyla ilgili bilgi alabilmek için 0(216) 364 4858 'i arayabilirsiniz.
0 oy
tarafından cevaplandı
Bende aynı sorunu yaşadım iphone 6 kullanıyorum bozulduktan sonra direk yetkili servise gitmiştim Apple dışında kimse bunu düzeltemez dediler ekran ve parmak izi okuma sensörünü birlikte değiştirdiler sorun düzeldi
tarafından yorumlandı
peki götürdüğünüz zaman garanti kapsıyo muydu yoksa normal parayla mı yaptırdınız
tarafından yorumlandı
Ücretsiz onardılar fakat randevu alana kadar canım çıktı
tarafından yorumlandı
Yani apple bayisine mi götürücez ücretsiz mi yaptırıyorlar.
tarafından yorumlandı
Cihazınızın garantisi mevcut ise Apple ücretsiz olarak cihazı onarıyor. Hard reset sonrasında çalışabiliyor touch id'niz. Denediyseniz ve başarılı olamadıysanız Apple'a başvurun ücretsiz bir şekilde destek alacaksınız
tarafından yorumlandı
Cihazın garantisi bitmiş ise  maliyeti ne olur?
tarafından yorumlandı
Ben bu sorunla karşılaşmadan önce başka bit nedenden götürdüm ve darbe nedeniyle telefonumun garantisinin bitiğini söylediler yani bu durumda ben garanti kapsamı dışında oluyorum peki bunun ücreti ne kadar bilginiz var mı ?
tarafından yorumlandı
Merhaba Ozan bey, Touch ID sorunu bir garantisel işlem değil. Apple bu konuyla ilgili olarak ücretsiz işlem sağlıyor bunun için fatura talepleri mevcut. Cihazın size ait olduğunu belirtmek sıfırlama için yeterlidir.
tarafından yorumlandı
merhaba, telefonumun hoparlor ve pil kısmını yaptırdım.telefonu teslim aldıgımda parmağımı okutmaya calıstım hata verdi. hiç okumadı parmağı touch id aç dediğimde kullanılamıyor gibi bi hata verdi. servisi aradığımda bizden kaynaklanmıyor dediler. ama servise yollamadan önce hiçbişeyi yoktu, touch id kullanılıyodu. nasıl çözebilirim?

İlgili sorular

1 cevap 359 kez görüntülendi
1 cevap 697 kez görüntülendi

798 soru

588 cevap

298 yorum

168 kullanıcı

Hoş geldiniz, Soru Cevap sizlere cep telefonu ile ilgili sorularınızın diğer üyelerimiz tarafından cevaplanması için bir ortam sağlar.
Teknik Destek için
0(216) 364 4858

Kategoriler

telefon tamiri ekran değişimi telefon tamiri ücretsiz arıza tespi/public/files/images/telefonumu-tamire-goturmem-gerekiyor-tamir-uyarisi.jpgti
...