Soru - Cevap sayfamızda cep telefonunuz ile ilgili aklınıza gelebilen tüm soruları sorun, uzmanlarımız sizin için cevaplasın. Daha hızlı destek alabilmek için 0(216) 364 48 58
26.2k kez görüntülendi
iphone 5s kategorisinde tarafından soruldu

Merhaba, iphone 5s kullanıyorum cep telefonumun touch id sini aktif etmeye çalıştığımda touch id ayarlaması tanımlanamıyor. Lütfen geri dönüp tekrar deneyin hatası çıkıyor karşıma. Parmak izi okuyucunun çalışması için ne yapabilirim bu sorun için parmak izi okuyucusu olan home tuşunun mu değişmesi gerekiyor. Ne kadar sürede değişimi yapılır konuyla ilgili bilgi verirseniz sevinirim.

2 Cevaplar

0 oy
tarafından cevaplandı

Merhaba Saliha hanım,

iphone 5s cihazınızda karşılaştığınız touch id sorunuyla son zamanlarda birçok kullanıcı karşılaşmaktadır. Touch id olarak ifade edilen home tuşunun arızası sonrası ortaya çıkan parmak izi okumama ve özelliğin açılışı ile ilgili bir sorun çıkmaktadır.

Darbe, sıvı teması veya home butonun değişmesi sonrasında ortaya çıkmakta olan bir arıza çeşididir. Bunun yanı sıra bu arıza yazılımsal olabilmektedir. Cihazınızın yazılımını sıfırladıktan sonra tekrar parmak okuyucu sensörünü çalıştırmayı deneyin.

Bu sorunun yazılım sürümünü değiştirmek dışında ne yazık ki teknik servisimizde bir çözümüm bulunmamaktadır. Eğer cihazınızı sıfırlayarak touch id sorununu çözemezseniz konuyla ilgili Apple Parmak okuyucu sensörle ilgili garanti kapsamında hizmet vermektedir.  Home butonu üzerinde bulunan touch id özelliği cihazı açabiliyor, otomatik ödeme yapabilir ve birçok şifreli alanda parmak iziyle giriş sırasında şifre istemiyor. Bu parçanın arızalanması sonrası cihazınızın touch id'si yani home tuşu değişsse bile artık parmak izi okutamıyorsunuz. 

Apple yetkili servisinde cep telefonunuzun home butonunu yani touch id'nin olduğu kısmı değiştirerek bu sorunu çözebiliyormuş. Konuyla ilgili almış olduğunuz hata ekranı aşağıdaki gibidir.

tarafından yorumlandı
Aynı hata bendede var  ama benım telın garantısı bitti ucret olarak ne kadar alırlar bilgisi olan yardımcı olsun
tarafından yorumlandı
Merhaba Serhat bey, Apple faturalı cihazlar için bu işlemi ücretsiz olarak yapıyor. Fatura ile Apple'a başvurmanız durumunda ücretsiz yaptırabilirsiniz.

Ayrıca dilerseniz iCloud kırma işlemiyle ilgili size hizmet verebiliriz. Cihaz modeline göre fiyat farklılığı oluştuğundan dolayı model bildirmeniz durumunda size yardımcı olabiliriz.

Detaylı bilgi için : 0(216) 364 4858
tarafından yorumlandı
Selam bende İPhone 6 var parmak izi okumuyor ve cam çatlak yapıla bilir mi batarya durumu da iyi değil
0 oy
tarafından cevaplandı
Bende aynı sorunu yaşadım iphone 6 kullanıyorum bozulduktan sonra direk yetkili servise gitmiştim Apple dışında kimse bunu düzeltemez dediler ekran ve parmak izi okuma sensörünü birlikte değiştirdiler sorun düzeldi
tarafından yorumlandı
peki götürdüğünüz zaman garanti kapsıyo muydu yoksa normal parayla mı yaptırdınız
tarafından yorumlandı
Ücretsiz onardılar fakat randevu alana kadar canım çıktı
tarafından yorumlandı
Yani apple bayisine mi götürücez ücretsiz mi yaptırıyorlar.
tarafından yorumlandı
Cihazınızın garantisi mevcut ise Apple ücretsiz olarak cihazı onarıyor. Hard reset sonrasında çalışabiliyor touch id'niz. Denediyseniz ve başarılı olamadıysanız Apple'a başvurun ücretsiz bir şekilde destek alacaksınız
tarafından yorumlandı
Cihazın garantisi bitmiş ise  maliyeti ne olur?
tarafından yorumlandı
Ben bu sorunla karşılaşmadan önce başka bit nedenden götürdüm ve darbe nedeniyle telefonumun garantisinin bitiğini söylediler yani bu durumda ben garanti kapsamı dışında oluyorum peki bunun ücreti ne kadar bilginiz var mı ?
tarafından yorumlandı
Merhaba Ozan bey, Touch ID sorunu bir garantisel işlem değil. Apple bu konuyla ilgili olarak ücretsiz işlem sağlıyor bunun için fatura talepleri mevcut. Cihazın size ait olduğunu belirtmek sıfırlama için yeterlidir.
tarafından yorumlandı
merhaba, telefonumun hoparlor ve pil kısmını yaptırdım.telefonu teslim aldıgımda parmağımı okutmaya calıstım hata verdi. hiç okumadı parmağı touch id aç dediğimde kullanılamıyor gibi bi hata verdi. servisi aradığımda bizden kaynaklanmıyor dediler. ama servise yollamadan önce hiçbişeyi yoktu, touch id kullanılıyodu. nasıl çözebilirim?

İlgili sorular

1 cevap 9 kez görüntülendi
Sony kategorisinde Alperen tarafından soruldu
1 cevap 21 kez görüntülendi
Asus kategorisinde Mustafa Karaçor tarafından soruldu
3 cevap 1.4k kez görüntülendi

598 soru

441 cevap

254 yorum

67 kullanıcı

Hoş geldiniz, Soru Cevap sizlere cep telefonu ile ilgili sorularınızın diğer üyelerimiz tarafından cevaplanması için bir ortam sağlar.
Teknik Destek için
0(216) 364 4858
telefon tamiri ekran değişimi ücretsiz arıza tespiti
...